مرام نامه اخلاقی :: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان آذربایجان غربی
جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳ ب.ظ

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان آذربایجان غربی

بایگانی

پيوندها

فعالیت های اتحادیه

شبکه های اجتماعی

    آپلود عکس

مرام نامه اخلاقی

مرامنامه اخلاقی

اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

 

با استعانت از خداوند علیم و خبیر و استمداد از توجهات حجت خدا حضرت ولی عصر (عج) با خدای بزرگ و مولایم حجت بن الحسن مهدی موعود عهد می بندم:

◊  در همه احوال خداوند سمیع و بصیر را حاضر و ناظر بدانم و تفکر در نشانه های عظمت حق را سرلوحه همه کارهایم قرار دهم.

◊  مراقبت از اعمال و رفتار ، انجام واجبات و ترک گناه را با محاسبه دائمی ، همراه سازم و با احساس خوف از کوتاهی در بندگی خدا و امید به توفیق در خدمت به خلق خدا، تهذیب نفس را تداوم بخشم.

◊  اقامه نماز اول وقت ، قرائت قرآن کریم و تلاش برای فهم عمیق آن را با توسل عارفانه به معصومین (علیهم السلام) پیوند بزنم و انس با شهیدان عزیز را جزو برنامه های روزانه محسوب نمایم.

◊ تلاش علمی در عرصهتحصیل را با تقویت روحیه پژوهش و انس با مطالعه ارتقاء بخشیده و تغذیه فکری را برای تعمیق معرفت دینی و بصیرت سیاسی مد نظر قرار دهم.

◊  برای بهره مندی بهتر از نشاط علمی و معنوی و خدمت بیشتر به مردم ، به تقویت توان جسمی ام از راهورزش اقدام کنم.

◊ خودباوری مبتنی بر عزت نفس را با حق پذیری ، همراه کرده و روحیه خدمتگزاری بی منت و مهرورزی و ایثار توأم با حفظ کرامت انسانی را برنامه دائمی زندگی ام سازم.

◊ مسئولیت را آگاهانه و فی سبیل الله و بر اساس توانایی هایم بپذیرم و در راه انجام تعهداتم از هرگونه تلاش برای آگاهی بیشتر و انجام بهتر دریغ نورزم.

◊ کار تشکیلاتی را عبادت بدانم و برای ترویج فرهنگ گذشت ، چشم پوشی و حفظ حرمت افراد و تقویت ارزش های اخلاقی تلاش نمایم.

◊ با پرهیز از فعالیت های سلیقه ای و شخصی ، نظر جمع را برای رأی خود مقدم شمارم و برای ترویج روحیه تعهد تشکیلاتی و انضباط جمعی کوشا باشم.

◊ سرعت و سبقت در راه خدمت به دین خدا ، انقلاب و میهن اسلامی را با تلاش و جدیت برای گسترش رقابت مثبت (در عین میدان گشایی برای تلاش دیگران) در نظر بگیرم و در پی کشف راهکارهای نو در تحقق آرمان های امام شهیدان و رهبر عزیز خود باشم.

نمايش: ۹۵۷

لینک سایت اتحادیه انجمن های اسلامی سایر استان ها