آیین تودیع و معارفه مسئول اتحادیه آذربایجان غربی برگزار شد :: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان آذربایجان غربی
پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۳۵ ق.ظ

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان آذربایجان غربی

بایگانی

پيوندها

فعالیت های اتحادیه

شبکه های اجتماعی

    آپلود عکس

آیین تودیع و معارفه مسئول اتحادیه آذربایجان غربی برگزار شد

آیین تودیع و معارفه مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی، با حضور دبیر کل و در جریان سفر یک روزه به استان برگزار شد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی، مراسم تودیع و معارفه مسئول سابق اتحادیه استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین خلفی و مسئول جدید استان، محسن رضایی، در جریان سفر یک روزه¬ی دبیر کل اتحادیه به شهرستان ارومیه و با حضور مسئولین استانی اعم از معاون پرورشی آموزش و پرورش استان، مسئول بسیج دانش آموزی استان، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در سالن اجتماعات فرهنگسرای قرآن و عترت شهرستان ارومیه برگزار شد.

 

تاریخی، دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در مراسم تودیع و معارفه مسئول اتحادیه استان آذربایجان غربی ضمن قدردانی از زحمات خلفی مسئول سابق استان گفت: ما از استان شهید پرور و قهرمان پرور آذربایجان غربی توقع بسیار بالایی داریم، استانی که تنها نام سردار شهید باکری، سردار بدر و خالق حماسه های ماندگار، بیانگر شجاعت و انقلابی گری این مرز و بوم پر افتخار است. امید دارم که انتصاب آقای رضایی که به عنوان یکی از چهره های سرشناس فرهنگی این استان است، به تربیت نیروهای رهروی امثال شهید باکری بیانجامد و در وظایف محوله موفق باشند.

وی در ادامه و خطاب به دانش آموزان گفت: مسئولین انجمن اسلامی نجات غریقان مدرسه و جامعه هستند، اعضای انجمن های اسلامی علاوه بر اینکه خود شناگران قهّاری هستند، ناجیانی هستند که نجات دهنده ی افرادی هستند که راه را اشتباه رفته اند. مسئول انجمن اسلامی باید تاثیرگذاری خود را در مدرسه نشان دهد و در همه ی ابعاد پیشرو باشد، یعنی طوری باشد که در مدرسه زبانزد باشد و دارای شخصیتی باشد که همه بتوانند او را الگو بنامند. تاریخی در ادامه افزود: مسئولین انجمن اسلامی باید دستگیر مدیران و معاونین پرورشی مدارس باشند و پرچمدار فعالیت های فرهنگی در کنار سایر تشکل ها باشند. ایشان در ادامه به بیانات فرامین مقام معظم رهبری در مورد فعالیت های انقلابی در مدارس توسط تشکل ها اشاره کرد و گفت: بر اساس فرامین رهبری، معاونین و مدیران مدارس در مقابل فعالیت های فرهنگی و انقلابی دانش آموزان موضع گیری نکنند و اجازه کار به آنها بدهند، رهبر انقلاب فرموده اند که دانش آموز باید در کنار درس و علم، فعالیت انقلابی نیز داشته باشند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ادامه با حضور در هنرستان شهید مطهری (ره) شهرستان ارومیه به دیدار با مسئول انجمن اسلامی این آموزشگاه و دانش آموزان پرداخت و گفت: شما دانش آموزان آینده سازان این مملکت هستید، شما باید به رشد و پرورش خود در تمام ابعاد بپردازید و به معنای واقعی به یک نخبه و زبده مبدل شوید. وی در ادامه گفت: رسالت اصلی اتحادیه نیز همین است، کمک به پرورش نخبگان متعهد و متخصص که آینده ی این مرز و بوم متعلق به شماست و باید از نظام مقدس جمهوری اسلامی که بابت آن شهدایمان را تقدیم کرده ایم مراقبت و محافظت کنید. تاریخی در ادامه ضمن بازدید از دفتر انجمن اسلامی مدرسه نشان اتحادیه را مسئول انجمن مدرسه اهدا کرد.

 

در ادامه ی جریان سفر دبیر کل به استان آذربایجان غربی، پس از اقامه ی نماز جماعت در مصلی شهرستان ارومیه به امامت حجت الاسلام و المسلمین مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ارومیه در دیدار با ایشان ضمن معارفه آقای رضایی و درخواست برقراری رابطه ی هرچه نزدیک تر و تنگاتنگ تر اتحادیه استان و ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه فرماندهان پایگاه های فرهنگی هستند و اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان نیز سربازان این پایگاه ها هستند و انشاالله با رهنمودهای مقام معظم رهبری و منویات ائمه جمعه در شهرستان ها به آرمان شهر مهدوی خواهیم رسید.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه ی این دیدار به چند مورد از مطالبات خود از اتحادیه اشاره کرد و گفت: بنده خواهان این هستم که طلبه ها و روحانیون بیش از پیش در مدارس حضور داشته باشند، اتحادیه زمینه¬ی حضور بیش از پیش طلبه ها را در مدارس فراهم کند، چون آنها می¬توانند نجات بخش جامعه و به خصوص نسل جوان و دانش آموزان که هدف اصلی دشمنان هستند، باشند. وی در ادامه به اهمیت نقش روحانیون و طلبه ها در امر آموزش اشاره کرد و گفت: طلبه ها می توانند رابط بین اتحادیه و مدارس باشند، با پررنگ تر شدن نقش روحانیون در مدارس می توان نقشه های شوم دشمنان را که در سر دارند خنثی کرد.

دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از برنامه های دیگر دبیر کل بود که در این دیدار محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش ضمن تقدیر از آقای تاریخی به جهت انتصاب به جا و شایسته ی آقای رضایی به سمت مسئول اتحادیه استان آرزوی توفیق کرد و قول مساعدت تمام و کمال از اتحادیه را به عنوان یکی از ریشه دارترین تشکل های انقلابی را داد. محمدی در ادامه گفت: بنده خود از موسسین دفتر انجمن در مدرسه بودم و در مقابل انجمن اسلامی احساس دین می کنم.

تاریخی نیز در ادامه به برخی از فعالیت های اتحادیه اشاره کرد و گفت: اتحادیه و مسئولین و اعضای انجمن های اسلامی در مدارس کمک یاران مدیران و معاونین پرورشی در فعالیت های مختلف هستند. اعضای انجمن های اسلامی بازوی فرهنگی آموزش و پرورش در مدارس است که انشاالله بتوانیم با مساعدت های کافی آموزش و پرورش بخشی از دغدغه های فرهنگی و تربیتی مقام معظم رهبری را رفع کنیم.

دیدار و نشست صمیمی با کادر، مربیان و اعضای قرارگاه ملی استان از برنامه های دیگر سفر دبیر کل به استان آذربایجان غربی بود که به بیان برخی از مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند. دبیر کل ضمن پاسخگویی به سوالات و دغدغه های حاضرین گفت: بار اصلی فعالیت های اتحادیه بر دوش مربیان عزیز هست و هیچ کس بهتر از مربیان نمی توانند از ما دستگیری کند و همچنین خطاهای ما در مسیر را نشان دهد. تاریخی به در پیشرو بودن دهه فجر و چهل سالگی انقلاب و اهمیت برگزاری نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب اشاره کرد و گفت: عزیزان دقت کنند که مسئله اصلی در مورد مدرسه انقلاب رشد و تربیت دانش آموزان و راوی گری مستقیم آنها از رخدادهای انقلاب است. زرق و برق و ساخت و طراحی نمایشگاه هایی با هزینه های بالا مورد انتظار و تایید ما نیست. یک نمایشگاه، ولو ساده، اگر بتواند عقیده و ایده ی بازدید کننده را تحت تاثیر قرار دهد بسیار با ارزش است.

تاریخی در ادامه ی این نشست صمیمی گفت: اتحادیه پرچمدار ولی فقیه در مدرسه است و ما این افتخار را داریم که تنها تشکلی هستیم که این پرچم را برافراشته نگه داشته ایم. لقب تشکل امین از طرف مقام معظم رهبری به اتحادیه داده شده است و ما به این امر افتخار می کنیم. وی در ادامه افزود: شما مربیان باید زمینه¬ی شکوفا شدن استعدادهای نخبه و زبده ها را فراهم کنید. دانش آموزان باید نحوه ی مقابله و حل مشکلات زندگی خود را بیاموزند و این آموزش باید در تشکلی امین مثل اتحادیه اتفاق بیافتد. وی در ادامه به بحث اهل تسنن در استان اشاره کرد و گفت: هدف و رویکرد اتحادیه در اهل تسنن، تربیت اهل تسنن انقلابی است نه اهداف دیگر.

در پایان این سفر یک روزه، دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با حضور در مسجد اعظم شهرستان ارومیه، به عنوان مقر اولین قیام مسلحانه علیه نظام ظلم، ضمن اقامه ی نماز به امامت جمعه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر قریشی، نماینده مردم ارومیه در مجلس خبرگان رهبری با وی دیدار کرد.

تعداد بازدید: ۵۰۲

لینک سایت اتحادیه انجمن های اسلامی سایر استان ها