آیین اختتامیه مدارس انقلاب دخترانه استان آذربایجان غربی برگزار شد :: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان آذربایجان غربی
جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۱۱ ب.ظ

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان آذربایجان غربی

بایگانی

پيوندها

فعالیت های اتحادیه

شبکه های اجتماعی

    آپلود عکس

آیین اختتامیه مدارس انقلاب دخترانه استان آذربایجان غربی برگزار شد


 

آیین اختتامیه مدارس انقلاب دخترانه استان آذربایجان غربی به همراه جشن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و مقام زن برگزار شد.
 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی، آیین اختتامیه مدارس انقلاب دخترانه استان آذربایجان غربی به همراه جشن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و مقام زن در سالن آمفی تئاتر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.
محسن رضایی، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی به مقام والای زن در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از عالی ترین برنامه های اسلام که این دین را سرآمد تمام ادیان قرار داده است، از بین بردن تمام بی عدالتی نسبت به زن بوده است. اسلام بنیان برتری طلبی های قومی، نژادی، جنسی و مالی را ویران نمود و تمام انسان ها از مرد و زن، غنی و فقیر، عرب و عجم، سیاه و سفید، و زشت و زیبا را در یک صف قرار داد. یکی از مباحث قابل توجه در مورد جایگاه زنان در اسلام، جایگاه حقوقی آنان است. اگر چه اسلام برای زنان در ابعاد فردی و اجتماعی قوانین ویژه ای وضع نموده ولی در برابر، حقوق شایسته ای برای آنان قرار داده که موجب تعالی شخصیت آن ها است. وی در ادامه گفت: احیاء شخصیت زنان، به رسمیت شناختن حق مالکیت زنان، تجویز حضور زنان در عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، اعطای حق تعلیم و تربیت و آزادی زنان از برخی از نعمت های وافر و اعطا شده از طرف اسلام به زنان است.
رضایی در ادامه به اهمیت جایگاه خانواده و نقش حیاتی مادر اشاره کرد و گفت: اکنون هدف دشمن تخریب بنیان خانواده است و از آنجایی که شیرازه ی یک خانواده به واسطه ی مادر حفظ می شود هدف اصلی آنها تخریب و تنزل شخصیت دختران و مادران آینده در جامعه است تا جامعه اسلامی را از داشتن خانواده ی مستحکم محروم کنند. بنابراین وظیفه است تا بسیار هوشمندانه عمل کرد و الگو گرفتن از زندگی بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) می تواند نسخه ای آماده برای مقابله با هجمه ها و تبلیغات دشمنان باشد.
در ادامه ی این آیین ضمن تجلیل از مدیران، معاونین پرورشی و اعضای انجمن های اسلامی مدارس در برگزاری نمایشگاه های مدرسه انقلاب، نمایش تئاتر مولود وحی با موضوع ولادت حضرت زهرا (س) برگزار شد.

 

تعداد بازدید: ۶۴۱

لینک سایت اتحادیه انجمن های اسلامی سایر استان ها